Blog zawiera bardzo obszerną galerię zdjęć z różnych kategorii: fotografia ślubna, portret, sport, rośliny, zwierzęta, warsztaty fotograficzne, krajobrazy, architektura i wiele innych. Zapraszam !

czwartek, 25 marca 2010

Piłka ręczna kobiet

W sobotę 20 marca kolega zaprosił mnie na mecz piłki ręcznej kobiet. Grała POGOŃ Szczecin z drużyną SAMBOR. Postanowiłem zrobić kilka zdjęć na próbę. Nie było jednak łatwo. Fotografowałem jakiś czas temu na tej samej hali zawody karate, ale piłka ręczne to coś zupełnie innego. Tu czasy rzędu 1/300 nie gwarantują, ze zawodnik będzie osty ( o piłce już nie wspominając ). Na hali było ciemno, przy przesłonie 3,5 i czasie 1/300 do 1/400 s musiałem ustawić ISO 6400 !!! A to już niestety spore szumy. Miałem co prawda jasny obiektyw 135 f/2.0 ale w połączeniu z 7D dawał on aż 216 mm i niestety tylko z wysokich trybun była możliwość fotografowania - co niestety wiązało się z nieciekawa perspektywą. Pozostał w miarę szeroki zoom ( ja użyłem 17-55 f/2.8 ) - i jak zauważyłem większość fotek oscylowało wokół 50 mm.  Wniosek jasna 50 byłaby zbawieniem i ISO można by było zbić spokojnie do 3200 lub jeszcze niżej.  Myślę jednak, że pomimo problemów natury technicznej udało mi się uchwycić trochę emocji towarzyszących temu wygranemu przez POGOŃ meczowi.